KAPSEJLADS
20230816_184322

FORUDSÆTNINGER

• Du er medlem af Hou Sejlklub
  • Du har din egen båd - eller ønsker at sejle med som gast

PRIS

• Aktivitetstillæg for kapsejlads: 300 kr/båd
  • Kontingent årligt i Hou Sejlklub:
    Voksne 700 kr.
    Juniorer (<20 år) 350 kr.

• J80´er til kapsejlads kan lejes for 5.000 kr/sæson

SIKKERHED

Der sejles ikke, hvis middelvinden er 12 m/s eller derover

Alle både opfordres til at sejle med VHF tændt på kanal 72 (og 16)

Ved hver sejlads noteres ved start hvilke både, der deltager

Efter hver sejlads tjekkes, at sidste båd er kommet ind

KONTAKTPERSONER

Hvis du har spørgsmål vedr. kapsejlads kan du skrive til Christian Hansen på:

kapsejlads@housejlklub.dk

Hvis du har spørgsmål til Tunø Rundt komiteen, skriv til Lars Stachelhaus eller Johnny Christensen på:

tunoe_rundt@housejlklub.dk

Onsdagssejlads i Hou Sejlklub

Venskabelig kapsejlads for alle sejlglade

Kapsejlads handler om at komme ud at sejle sammen med andre og få prøvet sig selv og sin båd af på det niveau, man nu befinder sig på.

Når det er sagt, går vi selvfølgelig også op i, hvem der kommer først over målstregen og alle sejladser slutter med hygge i klubhuset, hvor aftenens sejlads diskuteres ivrigt over en mad og en øl/vand/kop kaffe. Du er altid velkommen til at kigge forbi.

Optimering af sejlads

Som kapsejler får du en rigtig god mulighed for at lære at trimme din båd og optimere din sejlads. Selvom du er nybegynder på kapsejladsbanen, vil du med tiden lære at vælge den rigtige sejlføring og trimme båden under de forskellige vejrforhold. De erfaringer, du gør dig på kapsejladsbanerne, vil derfor komme dig til nytte, når du skal på sejlerferie eller på weekendtur med familie eller venner.

For begyndere og øvede

Vores kapsejladsbaner og løbsopdeling giver plads til både nybegyndere og øvede sejlere og man bestemmer selv, om man vil sejle med eller uden spiler. I det spilerfri løb kan der sejles efter almindelige søvejsregler. Det betyder, at du som nybegynder kan melde dig til et løb, hvor der sejles efter de almindelige søvejsregler, og koncentrere dig om de grundlæggende sejlteknikker. Du kan skifte til sejlads efter kapsejladsregler, når du er klar til det.

Deltag som skipper eller som gast

Du kan deltage i kapsejladsen som skipper med din egen båd eller som gast på en anden båd. Vi sejler med handicapregler (TA), så der er ingen begrænsninger m.h.t. hvilke sejlbåde der kan deltage – vi tilstræber at placere din båd i en startgruppe, der er passende for den bådtype.

Har du lyst til at være gast i en anden båd, kan du kontakte et medlem af kapsejladsudvalget.

Se kontaktoplysninger.

Kapsejlads i J80´er

Har du ikke selv en kapsejladsegnet båd, kan du leje en J80´er af klubben for 5.000 kr/sæson. Vi håber at flere vælger denne mulighed, så der kan blive et J80 er-felt.

Kapsejladsen 2023

Vi starter onsdag den 3. maj.

Tilmeld dig nu, så vi kan få gjort startlisterne klar

KAPSEJLADS 2023

Opmåling af sejl aftales med Søren Nørgaard eller Kim Bøndergaard:

norgaard.soren@gmail.com

kim@fam-boendergaard.dk

Vi har plads til nye opmålere.

Noget for dig?

Skriv til